Eakad
Põlva vald osutab eakatele toetavaid teenuseid ning toetab madalama sissetulekuga eakaid oluliste väljaminekute tegemisel.
Kes saavad toetust taotleda?
Sissetulekust sõltuv toetus, mis määratakse üks kord kalendriaastas üksikule vanadus- või töövõimetuspensionärile, kellel puuduvad perekonnaseaduse § 96 alusel ülalpidamiskohustusega isikud või kelle suhtes ülalpidamiskohustusega isikud oma tervisliku seisundi, ea ja/või vähekindlustatuse tõttu ei ole võimelised oma ülalpidamiskohustust täitma. Erandkorras võib toetust taotleda toimetulekuraskustes isik või perekond.
Toetus määratakse isikule, kelle elukoht Eesti rahvastikuregistri andmetel on Põlva vald ja kelle taotlemisele eelnenud kalendrikuu netosissetulek perekonnaliikme kohta on alla riiklikult kehtestatud toimetulekupiiri 3-kordset määra (s.o 600 eurot). Põlva valla eelarvest makstava küttetoetuse piirmääraks on 200 eurot aastas.
Millal ja kuhu taotlus esitada?
Toetust on õigus taotleda kolme kuu jooksul pärast nende kulutuste tegemist, milleks toetust taotletakse.
Toetuse taotlus ja kuludokumendid esitatakse Põlva Vallavalitsuse sotsiaalosakonda aadressil Maarja tn 2, Põlva või e-postile info@polva.ee.
Kellelt küsida lisainformatsiooni?
- Sotsiaaltööspetsialist Kaia Võrno, tel 517 3009, e-post kaia.vorno@polva.ee (Põlva piirkond);
- sotsiaaltööspetsialist Katrin Hansing, tel 527 0096, e-post katrin.hansing@polva.ee (Mooste ja Laheda piirkond);
- sotsiaaltööspetsialist Ave Maria Paju, tel 5196 6411, e-post avemaria.paju@polva.ee (Ahja ja Vastse-Kuuste piirkond).
Milliseid dokumendte taotluse esitamiseks vaja on?
Toetuse taotlemisel esitatakse taotlus ning olemasolul kulu tõendav dokument.
Õigusakt ja taotluse vorm
Kes saavad toetust taotleda?
Jõulutoetus on sissetulekust sõltuv toetus. Rahaline toetus määratakse ja makstakse vanaduspensionäridele, kelle elukoht rahvastikuregistri andmetel on Põlva vald ning kelle tulu on väiksem või võrdne 3-kordse toimetulekutoetuse määraga, s.o kuni 600 eurot.
Toetuse määraks on 50 eurot.
Mida on toetuse saamiseks vaja teha?
Toetuse saamiseks on vaja täita ja allkirjastada vanaduspensionäri jõulutoetuse taotlus. Taotluse vormi leiad käesoleva lehekülje lõpust.
Millal ja kuhu taotlus esitada?
Toetuse taotlusi võetakse vastu 1. novembrist kuni 1. detsembrini. Toetuse taotluse võib saata e-postiga aadressile joulutoetus@polva.ee, tuua Põlva Vallavalitsuse sotsiaalosakonda aadressil Maarja tn 2, Põlva või kokkuleppel piirkonna sotsiaaltöötajaga teenuskeskusesse.
Taotluse saab täita ka vallavalitsuses või teenuskeskuses kohapeal.
Kellelt küsida lisainformatsiooni?
- Sotsiaaltööspetsialist Kaia Võrno, tel 517 3009, e-post kaia.vorno@polva.ee (Põlva piirkond);
- sotsiaaltööspetsialist Katrin Hansing, tel 527 0096, e-post katrin.hansing@polva.ee (Mooste ja Laheda piirkond);
- sotsiaaltööspetsialist Ave Maria Paju, tel 5196 6411, e-post avemaria.paju@polva.ee (Ahja ja Vastse-Kuuste piirkond).
Õigusaktid ja taotluse vorm
Sotsiaaltoetuste määramise ja maksmise kord
Kes saavad toetust taotleda?
Toetus määratakse retseptiravimite ostmise ja invatehniliste abivahendite rentimise või soetamise kulude hüvitamiseks kuludokumentide alusel.
Toetus määratakse isikule, kelle elukoht Eesti rahvastikuregistri andmetel on Põlva vald ja kelle taotlemisele eelnenud kalendrikuu netosissetulek perekonnaliikme kohta on alla riiklikult kehtestatud toimetulekupiiri 3-kordset määra (s.o 600 eurot).
Toetus prillide soetamiseks määratakse üldjuhul prilliklaaside maksumuse osaliseks või täielikuks hüvitamiseks kuni 24-aastasele tasemeõppes õppivale noorele kuludokumendi alusel.
Toetus retseptiravimite kulude osaliseks hüvitamiseks määratakse kuludokumentide alusel.
Toetus invatehniliste abivahendite ostmiseks või rentimiseks määratakse isikule, kes haiguse või puude tõttu vajab abivahendit, omaosaluse kulude osaliseks hüvitamiseks pere- või eriarsti tõendi või kulu tõendava dokumendi alusel.
Ravikindlustuseta isikute ravikulud kompenseeritakse tingimusel, et enne raviasutusse pöördumist on Põlva Vallavalitsus väljastanud ravikindlustuseta isikule garantiikirja kulude kompenseerimise kohta.
Millal ja kuhu taotlus esitada?
Toetust on õigus taotleda kolme kuu jooksul pärast nende kulutuste tegemist, milleks toetust taotletakse.
Toetuse taotlus ja kuludokumendid esitatakse Põlva Vallavalitsuse sotsiaalosakonda aadressil Maarja tn 2, Põlva või e-postile info@polva.ee.
Kellelt küsida lisainformatsiooni?
- Sotsiaaltööspetsialist Kaia Võrno, tel 517 3009, e-post kaia.vorno@polva.ee (Põlva piirkond);
- sotsiaaltööspetsialist Katrin Hansing, tel 527 0096, epost katrin.hansing@polva.ee (Mooste ja Laheda piirkond);
- sotsiaaltööspetsialist Ave Maria Paju, tel 5196 6411, e-post avemaria.paju@polva.ee (Ahja ja Vastse-Kuuste piirkond).
Milliseid dokumendte taotluse esitamiseks vaja on?
Toetuse taotlemisel esitatakse taotlus ning pere- või eriarsti tõend või kulu tõendav dokument.
Õigusakt ja taotluse vorm
Teenused
Sotsiaaltransporditeenus on sotsiaalteenus, mille eesmärk on võimaldada puudega isikul, kellel puue takistab isikliku või ühissõiduki kasutamist, kasutada tema vajadustele vastavat transpordivahendit tööle või õppeasutusse sõitmiseks või avalike teenuste kasutamiseks.
Kes saavad teenust taotleda?
Sotsiaaltransporditeenust osutatakse erivajadusega isikule, kelle elukoht on Eesti rahvastikuregistri andmetel Põlva vald ja kes tegelikult elab Põlva vallas ning kellel on takistatud isikliku või ühissõiduki kasutamine.
Omaosaluse maksumus sotsiaaltransporditeenuse kasutamisel:
sõit Põlva ja/või Võru maakonnas – 5 eurot
sõit Valga ja Tartu maakonnas – 10 eurot
sõit mujale väljapoole eelmainitud piirkondi Eesti Vabariigis – 30 eurot
NB! Hind on ühe sõiduotsa hind. Kui sotsiaaltransporti kasutatakse ka tagasisõiduks, tuleb selle eest eraldi tasuda.
Kuidas teenust tellida?
Sotsiaaltransporditeenuse tellimiseks on vajalik pöörduda vähemalt kuus tööpäeva enne teenuse osutamise vajadust sotsiaalosakonna ametniku poole telefonil 5866 8496 või saates sellekohase palve e-postile info@polva.ee.
Kellelt küsida lisainformatsiooni?
- sotsiaaltööspetsialist Katrin Hansing, tel 527 0096, e-post katrin.hansing@polva.ee;
- sotsiaaltööspetsialist Ave Maria Paju, tel 5196 6411, e-post avemaria.paju@polva.ee.
Milliseid dokumente taotluse esitamiseks vaja on?
Teenuse saamiseks esitatakse taotlus.
Õigusaktid ja taotluse vorm
Hooldus seatakse täisealisele isikule, kes vaimse või kehalise puude tõttu vajab abi oma õiguste teostamiseks ja kohustuste täitmiseks. Hoolduse seadmisel määratakse kindlaks hooldaja ülesanded. Hooldust teostab kohaliku omavalitsuse üksuse määratud isik. Hooldus seatakse ja hooldaja määratakse hooldatava ja hooldaja nõusolekul.
Kellele hooldus seatakse?
Hooldus seatakse Põlva vallas elavale täisealisele isikule, kes vaimse või kehalise puude tõttu vajab abi oma õiguste teostamiseks ja kohustuste täitmiseks.
Kes saab hooldajaks hakata?
Hooldajaks saab hakata täisealine teovõimeline isik, kes ei ole hooldatava suhtes perekonnaseaduse § 96 alusel ülalpidamiskohustusega isik ning kes on võimeline oma tervisliku seisundi ning elukorralduse tõttu hooldaja ülesandeid täitma.
Erandkorras võib hooldajaks olla hooldatava suhtes ülalpidamiskohustusega isik, kui hooldataval on hooldusvajaduse hindamise testi alusel vähemalt raskelt häiritud toimetulek igapäevastes majapidamistoimingutes ja eneseteeninduses.
Kuhu taotlus esitada?
Hoolduse seadmise ja hooldajatoetuse taotlus esitatakse Põlva Vallavalitsuse sotsiaalosakonda aadressil Maarja tn 2, Põlva või e-postile info@polva.ee.
Milliseid dokumente taotluse esitamiseks vaja on?
Toetuse taotlemise aluseks on hooldatava ja hooldaja ühine kirjalik taotlus.
Mis saab pärast taotluse esitamist?
Vallavalitsuse sotsiaalosakonna ametnik viib hooldatava elukohas läbi hooldusvajaduse hindamise, selgitab välja hooldusvajaduse ulatuse ja hooldaja võimalused hoolduse tagamiseks. Korduv hooldusvajaduse hindamine viiakse läbi vastavalt vajadusele.
Igakuuliselt hooldajale makstava hooldajatoetuse suurus otsustatakse kümne tööpäeva jooksul nõuetekohase taotluse esitamisest.
Kellelt küsida lisainformatsiooni?
- Sotsiaaltööspetsialist Külli Padar-Siim, tel 5400 5954, e-post kulli.padar-siim@polva.ee (Põlva linn);
- sotsiaaltööspetsialist Anu Otsing, tel 5301 3830, e-post anu.otsing@polva.ee (vana Põlva valla piirkond);
- sotsiaaltööspetsialist Katrin Hansing, tel 527 0096, e-post katrin.hansing@polva.ee (Mooste ja Laheda piirkond);
- sotsiaaltööspetsialist Ave Maria Paju, tel 5196 6411, e-post avemaria.paju@polva.ee (Ahja ja Vastse-Kuuste piirkond).
Õigusaktid ja taotluse vorm
Täisealise isiku hoolduse korraldamise kord
Koduteenuse eesmärk on täisealise isiku iseseisva ja turvalise toimetuleku tagamine kodustes tingimustes, säilitades ja parandades tema elukvaliteeti. Koduteenuse osutamisel abistatakse isikut toimingutes, mida isik terviseseisundist, tegevusvõimest või elukeskkonnast tulenevatel põhjustel ei suuda kõrvalise abita sooritada.
Kes saavad teenust taotleda?
Koduteenust osutatakse isikule, kelle Eesti rahvastikuregistrijärgne elukoht on Põlva vallas või kelle tegelik elukoht on Põlva vallas, kooskõlastades teenuse osutamise rahastamise eelnevalt rahvastikuregistrijärgse elukoha omavalitsusega ja kellel on terviseseisundist, tegevusvõimest või elukeskkonnast tulenevatel põhjustel kõrvalabi- või hooldusvajadus.
Millal ja kuhu taotlus esitada?
Koduteenuse taotlus esitatakse Põlva Vallavalitsuse sotsiaalosakonda aadressil Maarja 2, Põlva; teenuskeskustesse või e-postile info@polva.ee.
Kellelt küsida lisainformatsiooni?
- Põlva Päevakeskuse juhataja, mob 5199 4334, e-post paevakeskus@polva.ee
Milliseid dokumente taotluse esitamiseks vaja on?
Teenuse taotlemisel esitatakse taotlus koduteenuste määramiseks.
Õigusaktid ja taotluse vorm
Koduteenuse osutamise tingimused ja kord
Põlva Vallavalitsuse 01.11.2022 korraldus nr 2-3/507 “Põlva Päevakeskuse teenuste hinnakiri”
Väljaspool isiku kodu osutatav üldhooldusteenus on sotsiaalteenus, mille eesmärk on turvalise keskkonna ja toimetuleku tagamine täisealisele isikule, kes terviseseisundist, tegevusvõimest või elukeskkonnast tulenevatel põhjustel ei suuda kodustes tingimustes ajutiselt või püsivalt iseseisvalt toime tulla.
Kes saavad teenust taotleda?
Teenust osutatakse isikule, kelle:
- toimetulekut ei ole võimalik tagada teiste sotsiaalteenuste või muu abi osutamisega;
- rahvastikuregistrijärgne elukoht on Põlva vallas;
- rahvastikuregistrijärgne elukoht on Põlva vallas, viibimiskoht (ööpäevaringse üldhooldusteenuse osutaja) on teises omavalitsusüksuses.
Teenuse rahastamine
Teenuskoha maksumust rahastatakse teenuse saaja sissetulekutest, riigi poolt sihtotstarbeliselt eraldatud pikaajalise hoolduse korralduse toetusest, Põlva valla eelarve vahenditest ja vajadusel ülalpidamiskohustusega perekonnaliikmelt võetavast tasust.
Põlva valla eelarvest rahastatakse hooldusteenust vahetult osutavate hooldustöötajate ja abihooldustöötajate tööjõu- jm kulud (hoolduskomponendi kulud).
Teenuse saaja tasub teenuskoha maksumusest majutus- ja toitluskulud ning muud teenuse osutamisega seotud kulud (ülalpidamiskomponendi kulud).
Alates 01.04.2025 on Põlva Valla Hooldekodu ja Laheda Sotsiaalkeskuse poolt osutatava ööpäevaringse üldhooldusteenuse maksumuseks 1550 eurot kuus ning selle hind ei sisalda ravimite maksumust.
Põlva Valla Hooldekodu ja Laheda Sotsiaalkeskuse hooldustöötajate ja abihooldustöötajate tegelike kulude maksumus (hüvitatav hoolduskulu) on 650 eurot ning majutus- ja toitlustuskulu ning muu teenusega seotud kulu (teenuse omaosalus) 650 eurot.
Alates 01.04.2025 on Põlva Valla Hooldekodu ja Laheda Sotsiaalkeskuse hooldustöötajate ja abihooldustöötajate tegelike kulude maksumus (hüvitatav hoolduskulu) 775 eurot ning majutus- ja toitlustuskulu ning muu teenusega seotud kulu (teenuse omaosalus) 775 eurot.
Põlva Vallavalitsuse 13.06.2023 korralduse nr 2-3/272 “Põlva valla eelarvest rahastatavat ööpäevaringset üldhooldusteenuse vahetult osutavate hooldustöötajate ja abihooldustöötajate kulude piirmäära kehtestamine” punkt 1 alusel kehtestati SHS § 221 lõige 2 alusel määratav kulude tasumise piirmäär 480 eurot.
Põlva Vallavalitsuse 18.02.2025 korralduse nr 2-3/78 kohaselt on alates 01.04.2025 on SHS § 221 lõige 2 alusel määratav kulude tasumise piirmäär 530 eurot.
Otsuse teenuse rahastamise või sellest keeldumise kohta teeb sotsiaalosakonna juhataja oma haldusaktiga.
Kui isik ei ole võimeline tasuma puudujäävat osa kohamaksumusest (ülalpidamiskomponenti või hoolduskomponendi piirmäära ületavas osas) või kohamaksumuse arvestusest välja jäävate lisateenuste eest, siis hindab KOV isiku ja tema ülalpidamiskohustusega perekonnaliikmete maksevõimet ja lepib nendega kokku puudujäävate summade tasumise.
Millal ja kuhu taotlus esitada?
Taotlus esitatakse Põlva Vallavalitsuse sotsiaalosakonda aadressil Maarja tn 2, Põlva või e-postile info@polva.ee.
Kümne päeva jooksul peale taotluse esitamist viib sotsiaalosakonna ametnik läbi teenuse vajaduse hindamise.
Kellelt küsida lisainformatsiooni?
- Sotsiaaltööspetsialist Külli Padar-Siim, tel 5400 5954, e-post kulli.padar-siim@polva.ee (Põlva piirkond);
- sotsiaaltööspetsialist Katrin Hansing, tel 527 0096, e-post katrin.hansing@polva.ee (Mooste ja Laheda piirkond);
- sotsiaaltööspetsialist Ave Maria Paju, tel 5196 6411, e-post avemaria.paju@polva.ee (Ahja ja Vastse-Kuuste piirkond).
Milliseid dokumente taotluse esitamiseks vaja on?
Teenuse taotlemiseks esitatakse kirjalik taotlus, milles märgitakse:
- teenuse taotleja ees- ja perekonnanimi;
- teenuse taotleja isikukood;
- teenuse taotleja elukoht;
- teenuse taotleja kontaktandmed;
- teenuse vajaduse põhjendus (igapäevaeluga toimetuleku ja terviseprobleemide kirjeldus);
- teenuse taotleja esindaja(te) ees- ja perekonnanimi ning kontaktandmed.
Õigusakt ja taotluse vorm
Väljaspool kodu osutatava üldhooldusteenuse korraldamise ja rahastamise kord
Sotsiaalteenuse taotlus RTF / PDF
Anu Otsing
Sotsiaaltööspetsialist
Põlva piirkonna toimetuleku- ja sotsiaalteenused. Vastuvõtt: E, K 9–12.00 ja 13–15.00; R 9–12.00 Põlvas; etteregistreerimisel Peril, Himmastes, Aarnas, Kiumas ja Taevaskojas
Muu teenus
Teenus on mõeldud isikule, kellel oma terviseseisundist, kõrgest east või erivajadusest tingituna on raskusi endaga toimetuleku või suhtlemisega, mille tõttu on tal suurem risk sattuda oma kodus või selle vahetus läheduses abitusse olukorda. Teenuse eesmärk on aidata kaasa isiku turvalisuse tagamisele tema harjumuspärases keskkonnas, mis võimaldab tal kauem iseseisvalt kodus elada ja ennetada riske, mis võivad tekkida vähenenud toimetulevõimega isikutel (nt eakatel, puudega või tervisprobleemidega inimestel jms) õigeaegse abita jäämise korral. Teenus leevendab pereliiget hooldavate tööealiste isikute hoolduskoormust ja aitab kaasa nende tööturul püsimisele või tööturule asumisele.
Üldjuhul kannab isik kaelas või randmel häirenuppu. Abivajaduse tekkimise korral vajutab isik nuppu või tuvastab kukkumisanduriga häirenupp tugeva põrutuse/kukkumise ja algatab häirekõne teenuse osutajale automaatselt ning häireteade või häälkõne saadetakse sõltuvalt süsteemi lahendusest ööpäevaringselt kas isiku poolt määratud kontaktisiku mobiiltelefonile või seadmete haldajale/teenuse osutajale.
Häirenuputeenust pakuvad mitmed asutused, täpsema informatsiooni saamiseks palume ühendust võtta otse teenuseosutajaga.
Viimati muudetud: 17.12.2025